Trei preludii de O. Negruța: particularități analitice și metodico-didactice in cadrul disciplinei pian auxiliar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
672 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-11 12:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
781.6:786.2 (3)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
RUSU-ANDRONOVICI, Adela. Trei preludii de O. Negruța: particularități analitice și metodico-didactice in cadrul disciplinei pian auxiliar. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 55-59. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Trei preludii de O. Negruța: particularități analitice și metodico-didactice in cadrul disciplinei pian auxiliar
CZU: 781.6:786.2

Pag. 55-59

Rusu-Andronovici Adela
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2016


Rezumat

In articol este expusă analiza limbajului muzical al miniaturilor incluse in culegerea „Dispoziţie de primăvară” de Oleg Negruţa. Sunt examinate unele particularităţi specifice de interpretare a celor trei preludii, care formează un miniciclu. Autorul articolului face referinţă la elementul improvizatoric, discursul spontan, liber caracteristic muzicii de jazz şi celei lăutăreşti, care se intercalează in creaţiile lui O. Negruţa cu structuralitatea strictă a muzicii academice. Reprezentand trei ipostaze ale limbajului componistic, preludiile pot contribui la abordarea in cadrul predării pianului auxiliar a diverselor stiluri şi tehnici pianistice.

In the article there is an analysis of the musical language of the miniatures included in the collection of pieces for piano „Spring Disposition” by Oleg Negruța. The author examines some specific peculiarities of performing the three preludes that form a minicycle. The author of the present paper dwells on the improvisation element, the free spontaneous discourse characteristic of jazz and fiddler’s music that interpolate in O. Negruţa’s creations with strictly structured academic music. Representing three aspects of the composition language, the preludes can contribute to approaching different styles and pianistic techniques in teaching complementary piano.

Cuvinte-cheie
culegere de piese pentru pian, „Dispoziţie de primăvară”,

Oleg Negruţa, miniatură, preludiu, stil componistic, limbaj muzical, intonaţii folclorice, acompaniament