Gradul de credibilitate și încredere al clienților în sectorul bancar al Republicii Moldova în condițiile falimentelor bancare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
882 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 20:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
336.71.078.3(478) (14)
Monedă. Sistem monetar. Bănci. Bursa de mărfuri (772)
SM ISO690:2012
CIOBU, Stela, MUNTEANU, Olga. Gradul de credibilitate și încredere al clienților în sectorul bancar al Republicii Moldova în condițiile falimentelor bancare. In: Economica, 2016, nr. 2(96), pp. 60-80. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-9136

Gradul de credibilitate și încredere al clienților în sectorul bancar al Republicii Moldova în condițiile falimentelor bancare
CZU: 336.71.078.3(478)
JEL: G21, G210, G290

Pag. 60-80

Ciobu Stela, Munteanu Olga
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 august 2016


Rezumat

Numărul băncilor din Republica Moldova, care se confruntă cu probleme (pe lângă cele trei bănci care au falimentat) a crescut, iar propunerile şi apelurile acestora către populaţie, de a-şi depozita sursele financiare în bănci, sunt privite cu suspiciune. Important este faptul că nu întreg sectorul bancar din republică este în situație de instabilitate, unele bănci, înregistrează rezultate pozitive, au o poziție competitivă forte pe piață. Deși, clienții și-au pierdut încrederea și devotamentul. Reputația defavorabilă care s-a creat în jurul sectorului bancar trebuie îmbunătățită prin implementarea unor politici și strategii noi orientate spre satisfacerea clienților. Misiunea principală a băncii este de a face oamenii să creadă în puterea acesteia.

The number of banks which face problems (besides the three banks that have become bankrupt) has increased making the clients to worry about their money held in banks. The main is that not all the banking sector is facing instability; some banks register good results and have a competitive and stable position on the market. With all these, due to the bad rumours, people lost credibility and loyalty. The created bad reputation of the banking sector should be broken by implementing new and more suitable policies, new strategies oriented towards clients’ satisfaction and realization. The banks’ main mission is to make people to believe in them as usually.

Cuvinte-cheie
bănci,

falimente bancare, credibilitatea băncii, stabilitatea sectorului bancar, profilul clientului bancar etc.