Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
883 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 13:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
341.64+341.645.5 (4) |
Arbitraj internațional. Jurisdincție internațională (194) |
SM ISO690:2012 NICHITA, Rodica. Organizația Națiunilor Unite și dreptul la învățătură. In: Revista Moldovenească de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale, 2016, nr. 2(11), pp. 260-264. ISSN 1857-1999. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Moldovenească de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale | |||||
Numărul 2(11) / 2016 / ISSN 1857-1999 /ISSNe 2345-1963 | |||||
|
|||||
CZU: 341.64+341.645.5 | |||||
JEL: K33, K41, F55 | |||||
Pag. 260-264 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
ORGANIZAȚIA NAȚIUNILOR UNITE ȘI DREPTUL LA ÎNVĂȚĂTURĂ Dreptul fundamental la învăţătură este reglementat într-o multitudine de documente internaţionale. Practic fiecare document ONU, dedicat drepturilor omului, conţine norme ce se referă la dreptul la învățătură. Putem spune că dreptul la învățătură a devenit o normă obligatorie şi convenţională pentru dreptul internaţional. Însă, datorită deosebirilor (divergenţilor) prezente în unele state în ce priveşte modul de abordare a drepturilor omului de prima şi cea de-a doua generaţie, conţinutul dreptului la învăţătură uneori nu este reflectat pe deplin în acte internaţionale universale. În linii generale, documentele internaţionale determină garanţiile învăţămîntului primar gratuit deplin, asigură apărarea împotriva discriminării, cît şi stabilesc obligaţiile (atribuţiile) statului la realizarea cerinţelor corespunzătoare faţă de individ. |
|||||
Cuvinte-cheie drept, dreptul la învățătură, drept fundamental, educaţie, sistem educaţional, stat |
|||||
|