Valorificarea melodiei psaltice originale în rugăciunea liturgică Doamne strigat-am în glasul al 6-lea din imnele vecerniei şi utreniei de Mihail Berezovschi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
734 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-11 11:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
783.2:78.071.2(478) (1)
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132)
SM ISO690:2012
BARBANOI(GAJIM), Hristina. Valorificarea melodiei psaltice originale în rugăciunea liturgică Doamne strigat-am în glasul al 6-lea din imnele vecerniei şi utreniei de Mihail Berezovschi. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 1(21), pp. 158-163. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(21) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Valorificarea melodiei psaltice originale în rugăciunea liturgică Doamne strigat-am în glasul al 6-lea din imnele vecerniei şi utreniei de Mihail Berezovschi
CZU: 783.2:78.071.2(478)

Pag. 158-163

Barbanoi(Gajim) Hristina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 iunie 2016


Rezumat

Acest articol vine să completeze cercetările ştiinţifice consacrate muzicii religioase şi în special celei de tradiţie bizantină în muzicologia din Republica Moldova. Ne-am propus o analiză care să descopere cititorului felul în care compozitorul a reuşit să valorifice monodia bizantină din perspectiva tipologiei genuistice, conceptului melodic, organizării melo-poetice şi arhitectonice, precum şi cadrului modal al acesteia, şi totodată să îi atribuie o haină omofono-armonică deosebită.

This article completes the scientific studies dedicated to religious music and especially to that of Byzantine tradition in the musicology from the Republic of Moldova. The author has proposed an analysis that reveals to the reader the way in which M. Berezovschi managed to develop the Byzantine monody according to the genre typology, melodic concept, melo-poetical and architectural organization, as well as the modal context of psaltic monody, and at the same time to confer it an original harmonic coat.

Cuvinte-cheie
M. Berezovschi, surse psaltice, monodie bizantină, cadru modal, procedee armonice şi polifonice,

partitură corală