Evoluţii şi tendinţe în dezvoltarea marketingului educaţional: aspecte teoretice şi metodologice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1502 205
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 12:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:37 (11)
Probleme generale ale comerțului. Piața (810)
Educație (14191)
SM ISO690:2012
ŞIŞCAN, Ecaterina. Evoluţii şi tendinţe în dezvoltarea marketingului educaţional: aspecte teoretice şi metodologice. In: Economica, 2016, nr. 1(95), pp. 7-17. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-9136

Evoluţii şi tendinţe în dezvoltarea marketingului educaţional: aspecte teoretice şi metodologice
CZU: 339.138:37
JEL: M31, I23

Pag. 7-17

Şişcan Ecaterina
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 31 mai 2016


Rezumat

Dezvoltarea economiei bazate pe cunoaştere, informatizarea societăţii, procesele de globalizare şi regionalizare, dinamica accentuată a pieţelor muncii, intensificarea concurenţei pe piaţa serviciilor de învăţământ superior etc., au generat modificări profunde la nivelul universităţilor, în vederea sporirii competitivităţii acestora atât pe plan naţional, cât şi internaţional. Aceste transformări impun necesitatea adoptării unui nou mod de gândire şi concepere a activităţii instituţiilor de învăţământ superior în baza principiilor marketingului. La baza prezentului articol, stă o abordare teoretică a conceptului de marketing educaţional prin prisma evoluţiei teoriilor şi modelelor de marketing.

The development of the knowledge-based economy, society computerization, globalization and regionalization processes, enhanced dynamics of labor markets, increased competition in the market for higher education etc. have generated profound changes at the level of universities in order to increase their competitiveness both domestically and internationally. These changes require the need for a new way of thinking and designing the activity of higher education institutions based on marketing principles. This article contains a theoretical approach to the concept of educational marketing through the development of marketing theories and models.

Cuvinte-cheie
marketingul învăţământului superior, modelele de marketing educaţional, logica dominantă a serviciilor, marketingul holistic al serviciilor de învăţământ superior