Zece provocări pentru studiile doctorale din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
799 2
Ultima descărcare din IBN:
2018-06-08 03:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.2(478) (17)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2561)
SM ISO690:2012
CUCIUREANU, Gheorghe. Zece provocări pentru studiile doctorale din Republica Moldova. In: Intellectus, 2015, nr. 2, pp. 76-82. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 2 / 2015 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Zece provocări pentru studiile doctorale din Republica Moldova
CZU: 378.2(478)

Pag. 76-82

Cuciureanu Gheorghe12
 
1 Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare,
2 Institutul de Dezvoltare a Societăţii Informaţionale, Î.S.
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2015


Rezumat

În contextul aprobării noilor reglementări în educația doctorală și luând în considerare principalele tendințe în domeniu, articolul sintetizează zece provocări pentru studiile doctorale în Republica Moldova. Provocările se referă la atractivitatea redusă a studiilor, dezechilibrele structurale pe domenii științifice, sub-finanțarea doctoratului, nivelul redus al colaborării interne şi internaționale, problemele de coordonare a sistemului etc. Pentru fiecare provocare sunt date caracteristicile, sunt abordate noile reglementări, dar și posibilul impact negativ, în lipsa unor acțiuni și soluții adecvate.

In the context of approving new regulations in doctoral education and considering the main trends in the field, the article synthesizing ten challenges for doctoral studies in the Republic of Moldova. The challenges relate to low attractiveness of studies, structural imbalances in the areas of science, sub-funding of doctoral degree, low level of internal and international collaboration, system coordination problems, etc. For each challenge the characteristics are given, the new regulations are addressed, but also the possible negative impact in the absence of appropriate actions and solutions.

В контексте утверждения новых регламентаций в докторском образовании и с учетом основных тенденций в этой области, статья рассматривает десять проблем докторантуры в Республике Молдова. Речь идет об ограниченной привлекательности докторантуры, структурных диспропор- циях по научным направлениям, недостаточном финансировании данной сферы, низком уровне внутреннего и международного сотрудничества, проблемах согласования в системе и др. По каждому вопросу приводятся основные характеристики, новые правила, а также возможное негативное воздействие в отсутствие адекватных действий и решений.