Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
978 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-07 19:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1-83(478).09 (7) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 CIMPOI, Mihai. Publicistica: între doctrinarism și proza d e idei . In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2015, nr. 2(37), pp. 36-40. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 2(37) / 2015 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1-83(478).09 | ||||||
Pag. 36-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul acad. Mihai Cimpoi analizează publicistica lui Constantin Stere care a rămas mult timp risipită în
diferite publicaţii periodice şi abia acum apare într-o ediţie integrală. Autorul considera că ea se situează la frontiera dintre
doctrinarism şi proza de idei, legată organic de romanul-fluviu În preajma revoluţiei. Discursul publicistic al lui Stere
este doctrinarist, puternic colorat ideologic, argumentativ, bazat pe vechiul meşteşug retoric. Majoritatea textelor iau
formă de studiu sociologic, revistă statistică, de analiză a stării de lucruri din provinciile româneşti şi alte ţări. Europa e
considerată de publicist model de „cultură sufletească”, „bună rânduială” şi „conştiinţă a demnităţii omeneşti”. |
||||||
Cuvinte-cheie doctrină, adevăr, fenomenologie, studiu sociologic, parlamentarism, discurs (publicistic), enciclopedism, poporanism, naţionalism. |
||||||
|