Piaţa de asigurări şi strategia de marketing în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2313 313
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 14:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[368+339.138](478) (1)
Asigurări. Prevederi comunitare prin împărtășirea riscurilor (114)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
SM ISO690:2012
MANOLE, Tatiana, MAGLA, Angela. Piaţa de asigurări şi strategia de marketing în Republica Moldova. In: Economica, 2011, nr. 3(77), pp. 9-20. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(77) / 2011 / ISSN 1810-9136

Piaţa de asigurări şi strategia de marketing în Republica Moldova
CZU: [368+339.138](478)

Pag. 9-20

Manole Tatiana, Magla Angela
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

În acest articol, autorii cercetează piaţa de asigurări din Republica Moldova. Acest fenomen trece printr-o perioadă de aprigă concurenţă, ceea ce duce la întărirea poziţiei unor companii şi slăbirea altora. Acest proces este benefic pentru asiguraţi, fiind mai siguri în solvabilitatea companiilor de asigurări. Autorii indică că la diferite tipuri de asigurări, conform legislaţiei, se aplică coeficienţi de diferenţiere. Tendinţa de dezvoltare a pieţei de asigurări din Moldova este determinată de o serie de indicatori, ce caracterizează calitatea serviciilor prestate de companiile locale de asigurare şi, înainte de toate, de capacitatea financiară a acestora de a-şi onora obligaţiunile asumate. Cel mai reprezentativ indicator al dezvoltării industriei asigurărilor rămâne a fi volumul total al primelor de asigurare subscrise (inclusiv primele primite în reasigurare), care pe parcursul perioadei de studiu se află în continuă ascensiune. Cerinţele faţă de asigurători urmăresc, în primul rând, consolidarea pieţei asigurărilor, protejarea intereselor asiguraţilor, evaluarea prudentă a riscurilor şi consolidarea stabilităţii companiilor de asigurări.

This article contains a research on insurance market of the Republic of Moldova. It faces a period of strong competition which strengthens the position of certain companies and worsens other companies’ position. This process has a positive impact on insured persons, who are surer of the insurance companies’ solvency. The authors state that differentiation coefficients are applied to different insurance types according to legislation. The development tendency in the Moldovan insurance market is determined by a series of indicators characterizing the quality of services rendered by local insurance companies and first of all by their financial ability to fulfill assumed obligations. The most significant indicator of insurance industry development remains the total volume of subscribed insurance premiums (incl. reinsurance premiums), which was continuously growing during the research period. The requirements established for insurers are meant first of all to strengthen the insurance market, protect the insureds’ interests, carefully assess the risks and improve the sustainability of insurance companies.

Cuvinte-cheie
asigurător, asigurat,

piaţa serviciilor de asigurare, asigurări de viaţă, asigurări generale