Prerogativele industriei vinului privind asigurarea avantajului competitiv al Republicii Moldova pe pieţele externe
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
610 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-02-18 21:59
SM ISO690:2012
ŢÂU, Nicolae. Prerogativele industriei vinului privind asigurarea avantajului competitiv al Republicii Moldova pe pieţele externe. In: Economica, 2009, nr. 5(69), pp. 60-69. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 5(69) / 2009 / ISSN 1810-9136

Prerogativele industriei vinului privind asigurarea avantajului competitiv al Republicii Moldova pe pieţele externe

Pag. 60-69

Ţâu Nicolae
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Acest studiu examinează experienţa exportatorilor de vin la nivel global. Noii mari exportatori, Argentina, Australia, Chile şi Noua Zeelandă, au experimentat creştere progresivă la nivel de două cifre în exporturile de vin în ultimele două decenii. Este necesar de menţionat că mediul instituţional şi strategiile de creştere a noilor mari exportatori diferă, însă tehnologiile avansate şi continuitatea investiţiilor sunt cheia succesului. Creşterea globală a ascuns „volatilitatea” fluxurile bilaterale, implicând sectorul financiar şi mediul de afaceri care pot face faţă riscurilor semnificative, pot sprijini inovaţiile. Considerăm că această experienţă prezintă interes pentru vinificatorii autohtoni.

This article surveys the experience of wine exporters at the global level. The big new exporters, comprising Argentina, Australia, Chile, and New Zealand, have experienced sustained, double-digit growth in wine exports over two decades. The institutional environments and growth strategies of the big new exporters differ, but technological advances and continuing investments are key to sustained growth. However, the overall growth masks some significant volatility in bilateral flows, implying the need for a financial sector and business environment that can cope with significant risk and support innovation. We consider that, this experience is interesting for wine exporters of Moldova.