Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
876 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 16:48 |
SM ISO690:2012 DUMITRAŞ, Raisa, TALPĂ, Aliona. „L’assertivite” („Assertiveness”) (stare pozitivă, în situaţie de conflict, în comunicarea profesională). In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 47-51. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
Pag. 47-51 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol scoate în evidenţă ideea unui comportament
numit „assertiveness, „assertivité” (stare pozitivă în situaţii de
conflict), care este demn să fie respectat atât de către autorită-
ţile unei instituţii sau întreprinderi, cât şi de către subalternii
acestora. Acest cuvânt înseamnă exprimarea liberă a oricăror
emoţii vis-à-vis de o altă persoană, fără teamă, fără nelinişte,
dar cu atenţie. Această direcţie cuprinde patru elemente princi-
pale: pasivitate, agresivitate, manipulare, „assertivité”. Pentru a
ne depăşi pe noi înşine şi a fi pozitivi intr-o situaţie de conflict,
trebuie: să ne afirmăm drepturile noastre şi să respectăm drep-
turile altora, să fixăm scopuri pozitive, să criticăm pozitiv etc.
|
||||||
|