Educaţia interculturală – o dimensiune a educaţiei integrale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
993 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 19:06
SM ISO690:2012
RUSU, Djulieta, POSTOLACHI, Victoria. Educaţia interculturală – o dimensiune a educaţiei integrale. In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 40-46. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136

Educaţia interculturală – o dimensiune a educaţiei integrale

Pag. 40-46

Rusu Djulieta, Postolachi Victoria
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Acest articol este consacrat problemelor educaţiei intercul- turale şi rolului instituţiilor de învăţământ în promovarea di- versităţii culturale. Autorii susţin că problematica lumii con- temporane este prezentă în noile tipuri de educaţii sau „noile educaţii”. Aceste „noi educaţii” corespund unor necesităţi so- cio-pedagogice: educaţia pentru comunicare şi mass-media, educaţia pentru o nouă ordine economică internaţională, edu- caţia pentru schimbare şi dezvoltare, educaţia pentru timpul liber, educaţia interculturală, educaţia pentru pace, educaţia pentru democraţie şi toleranţă. Sintagma „noile educaţii” este o reacţie de adaptabilitate a învăţământului la fenomenele da- torate globalizării, ţinând cont de condiţiile specifice fiecărui sistem educaţional.

This article is devoted to problems of inter-cultural edu- cation and the role of educational institutions in promoting cultural diversity. The authors argue that the problems of the contemporary world are reflected in new types of education or the “new educations”. These “new educations” need match the socio-pedagogical education for communication and media, education for a new international economic order, education for change and development, leisure education, intercultural education, education for peace, education for democracy and tolerance. The phrase “new education” is a reaction to higher adaptability of education to the phenom- ena due to globalization, taking into account the specific con- ditions of each educational system.