Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
952 113
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 22:17
SM ISO690:2012
SMOLEVSCAIA, Mariana. Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii . In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 36-39. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136

Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii

Pag. 36-39

Smolevscaia Mariana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

O cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă pentru orice întreprindere garanţia supravieţuirii şi dezvoltării continue, indiferent de faptul dacă activează pe o piaţă concu- renţială sau într-un mediu economic, social sau politic neprielnic. Deoarece cultura organizaţională, prin componentele sale, este cea care dictează anumite norme de comportament al angajaţilor, ori- entează modul în care angajaţii percep şi îşi reprezintă realitatea, modul în care este „bine” să reacţioneze la schimbările de mediu. La fel, o cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă un mod de abordare a realităţii mediului economic, social şi politic al întreprinderii, care duce, în mod constant, la obţinerea de sa- tisfacţii pentru toţi care sunt direct sau indirect interesaţi de acea întreprindere (conducere, personal, clienţi, furnizori etc.).

A culture oriented towards quality represents a guaran- tee of continuous development and surviving, whether oper- ating in a competitive market or in an economically, socially or politically unfavorable environment. Since organizational culture, through its components, which dictates certain rules for employee’s behavior, orientates employees how they per- ceive and represent reality, how is “good” to react to envi- ronmental exchange. Similarly, an organizational culture oriented to quality represents a mode of addressing the en- vironmental economic reality, social and political that leads to consistently obtain satisfying for all who are directly or indirectly interested in the business (management, staff, cus- tomers, suppliers etc.).