Formarea competenţelor pedagogice la studenţi prin prisma valorificării componentei de gen
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
740 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-01 17:36
SM ISO690:2012
BOSTAN, Dorina. Formarea competenţelor pedagogice la studenţi prin prisma valorificării componentei de gen . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 5(65), pp. 52-57. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(65) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Formarea competenţelor pedagogice la studenţi prin prisma valorificării componentei de gen

Pag. 52-57

Bostan Dorina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 martie 2014


Rezumat

În articol se pune în discuţie importanţa cursului „Gender educaţional” în formarea competenţelor profesional-peda-gogice la studenţii specialităţilor cu profil pedagogic. Astfel, viitorul profesor, care se formează în cadrul specialităţilor cu profil pedagogic la Universitatea de Stat din Moldova, ar trebui să fie preocupat şi de formarea competenţelor peda-gogice ce se referă la realizarea educaţiei de gen în sistemul educaţional. Rezultatele cercetării de tip constatativ, reali-zate pe un eşantion de 75 de subiecţi, relevă că eficienţa cursului „Gender educaţional” în formarea competenţelor profesional-pedagogice este înaltă.

This article presents the importance of the Educational Gender course in formation of professional-pedagogical com-petencies to students from specializations with pedagogical profile. Thus, the future teacher trained at the specializations with pedagogical profile within Moldova State University, should be, also, concerned about formation of pedagogical competencies that refer to gender education realization within educational system. The results of quantitative research, realized on a sample of 75 subjects, reveal that the efficiency of the Educational gender course in formation of pedagogical competencies is high.

Cuvinte-cheie
educaţie de gen,

gender educaţional, competenţe profesional-pedagogice, cultură gender