Sistemele de management al calităţii şi îmbunătăţirea proceselor serviciilor it ale companiilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
879 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 17:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.6:004:334.72 (1)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (138)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4103)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (968)
SM ISO690:2012
FRAU, Alberto. Sistemele de management al calităţii şi îmbunătăţirea proceselor serviciilor it ale companiilor . In: Economica, 2013, nr. 4(86), pp. 7-15. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(86) / 2013 / ISSN 1810-9136

Sistemele de management al calităţii şi îmbunătăţirea proceselor serviciilor it ale companiilor
CZU: 005.6:004:334.72

Pag. 7-15

Frau Alberto
 
Universitatea din Roma
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2014


Rezumat

Lucrarea reprezintă o aplicare de management conform abordării totale a calităţii realizate în industria serviciilor IT italiene. Trecerea la conceptul de sistem de valori, organizat într-un set interdependent de activităţi, menite să permită companiei atingerea obiectivelor sale de încredere şi disponibilitate produs/servicii, prevede utilizarea unui sistem de management al calităţii ca o eventuală metodologie de susţinere suficientă a procesului dezvoltării. În acest context, sunt prezentate principalele acţiuni prin care compania investigată şi-a planificat activitatea de afaceri începând cu organizarea clasică a unui management ierarhic-funcţional, pentru a-l direcţiona apoi către o activitate „orizontală” pe procesele principale.

This article intends to present a management application based on the total approach to quality implemented by an Italian IT service company. Based on the value-system concept, as an organised and interdependent set of activities, aimed at enabling a company to reliably achieve target products and/or services – the use of a quality management system is recommended as a methodology capable of adequately supporting its development process. The document presents and deals with the main actions whereby the system of the company examined has moved the business activity from its traditional hierarchical-functional organization to a “horizontal” management structured by key processes.

Cuvinte-cheie
tehnologie, procese,

management total al calităţii, abilităţi manageriale,

management