Starea igienei orale la copiii instituţionalizaţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1055 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 19:19
SM ISO690:2012
SPINEI, Aurelia, DONICA, Elena, CIOCLU, Aliona, COVALIU, Maria, POSTU, Ludmila. Starea igienei orale la copiii instituţionalizaţi. In: Medicina stomatologică , 2012, nr. 3(24), pp. 94-97. ISSN 1857-1328.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Medicina stomatologică
Numărul 3(24) / 2012 / ISSN 1857-1328

Starea igienei orale la copiii instituţionalizaţi

Pag. 94-97

Spinei Aurelia, Donica Elena, Cioclu Aliona, Covaliu Maria, Postu Ludmila
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 4 decembrie 2013


Rezumat

În articol sunt prezentate rezultatele evaluării stării igienei orale la 469 copii instituţionalizaţi. Acest studiu a inclus 248 copii instituţionalizaţi în şcoli auxiliare. Lotul martor a fost constituit din 221 copii sănătoşi. Metoda de lucru a inclus examinarea cavităţii orale şi introducerea datelor în fişa individuală de profilaxie. Starea igienei orale a fost estimată folosind Indicele de Igiena Orala OHI-S (G.Green, I.Vermillion, 1964) şi Indicele de Placă Aproximală după Lange, 1975 (API). Studiul a permis să constatăm la copiii instituţionalizaţi nivelul deficitar de igienă orală. Copiii cu retardare mintală moderată şi, în special cei cu retardare mintală severă au o capacitate limitată de a efectua independent periaj dentar şi au nevoie de ajutorul personalului pentru igienizarea cavităţii orale. Autorii concluzionează necesitatea instituirii unor programe preventive care vor contribui la reducerea indicatorilor de carie dentară. Ameliorarea asistenţei stomatologice copiilor în actualele condiţii ale Republicii Moldova trebuie concepută prin orientarea asistenţei stomatologice spre prevenirea principalelor afecţiuni stomatologice.

This article presents the results of the evaluation of oral hygiene indicators in 469 institutionalized children. This study includes 248 children institutionalized in auxiliary schools. The control group was constituted of 221 healthy children. The working method included examination, and recording of data in individual prophylaxis sheets. Oral hygiene was assessed according to OHI-S index, G.Green, I.Vermillion, 1964, and the approximale plaque index by Lange, 1975 (API). Outcomes: the study found that institutionalized children have the poor oral hygiene. Conclusions.: children with moderate and particularly with severe mental retardation have limited ability to independently perform tooth brushing and need help from staff in cleaning the oral cavity. The authors conclude the need for preventive programs that will help reduce the presence of dental caries is obvious. Improvement of children’s dental care in the current circumstances of the Republic of Moldova should be designed so as to target the dental assistance to the prevention of major dental disorders.

Cuvinte-cheie
retardare mintală, tehnica de periaj, carie.,

igiena orală