Combinarea opţiunilor strategice de expansiune internaţională a firmei multinaţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
675 22
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-24 22:51
SM ISO690:2012
GAMUREAC, Sergiu. Combinarea opţiunilor strategice de expansiune internaţională a firmei multinaţionale. In: Economica, 2006, nr. 4(56), pp. 77-81. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(56) / 2006 / ISSN 1810-9136

Combinarea opţiunilor strategice de expansiune internaţională a firmei multinaţionale

Pag. 77-81

Gamureac Sergiu
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The three classical strategic options for international expansion are exports, foreign direct investment and licensing. Strategic planning in a multinational company has a dual task: the identification of the most relevant strategic options and reducing those to a best plan. This translates into the determination of the optimal forms of the activities on a given foreign market and of the moment in which these forms are changing.