Consideraţii privind gândirea strategică în marketingul identităţii regionale.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
711 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 23:59
SM ISO690:2012
STĂNCIOIU, Aurelia-Felicia, MAZILU, Mirela, CĂESCU, Ştefan-Claudiu, CONSTANTINESCU, Mihaela-Sorina. Consideraţii privind gândirea strategică în marketingul identităţii regionale.. In: Economica, 2006, nr. 4(56), pp. 20-23. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(56) / 2006 / ISSN 1810-9136

Consideraţii privind gândirea strategică în marketingul identităţii regionale.

Pag. 20-23

Stăncioiu Aurelia-Felicia1, Mazilu Mirela2, Căescu Ştefan-Claudiu1, Constantinescu Mihaela-Sorina1
 
1 Academia de Studii Economice din Bucureşti,
2 Universitatea din Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The identity is applied in activities as a resource and marketing instrument (internal or external) in order to obtain the competitive advantage, and in the entities case (ethnic or geographic) with the purpose of increasing trust, self respect and for attracting new investments and tourists. The objective of this paper is elaborating a strategic thinking about the identity marketing at the level of one destination (local, region, etc.) with a certain tourism potential, starting by showing those specific and authentic elements (natural and entropic) which can confer uniqueness and identity.