Comunicarea multiculturală în afaceri: bariere şi modalităţi de depăşire
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
869 57
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 18:57
SM ISO690:2012
PÎRLOG, Angela. Comunicarea multiculturală în afaceri: bariere şi modalităţi de depăşire. In: Economica, 2006, nr. 3(55), pp. 106-109. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(55) / 2006 / ISSN 1810-9136

Comunicarea multiculturală în afaceri: bariere şi modalităţi de depăşire

Pag. 106-109

Pîrlog Angela
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2013


Rezumat

We are living in a fast-developing society where people need to become more and more aware of cultural differences and try harder to adapt. Some markets, both domestically and internationally, are truly emerging, while others are established and sophisticated. The successful manager usually finds ways to increase profits by expanding market share. Managers who have focused on international opportunities as well as domestic markets have been richly rewarded.