Dreptul exclusiv al titularului asupra mărcii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
599 14
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-04 16:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.772(478) (17)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1290)
SM ISO690:2012
CIOCÎRLAN, Aliona. Dreptul exclusiv al titularului asupra mărcii. In: Intellectus, 2011, nr. 2, pp. 47-53. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 2 / 2011 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Dreptul exclusiv al titularului asupra mărcii
CZU: 347.772(478)

Pag. 47-53

Ciocîrlan Aliona
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 august 2013


Rezumat

Ca rezultat al transformărilor politice şi social-economice de la finele secolului XX, s-a schimbat semnifi cativ şi atitudinea producătorilor şi prestatorilor de servicii faţă de marcarea rezultatelor activităţii lor, iar dreptul la marcă a devenit un drept patrimonial important. Dreptul la marcă poate fi exercitat prin acţiuni directe de folosire a mărcii, prin acţiuni juridice – săvârşirea actelor juridice (contractelor, actelor unilaterale) şi prin acţiuni de excludere a terţilor în vederea ocrotirii dreptului la marcă, iar utilizarea mărcii este un drept exclusiv al titularului, ce se confirmă prin certifi catul de înregistrare.

As a result of political and socio-economic transformations in the late twentieth century, the attitude of manufacturers and service providers to the marking of results of their activity changed signifi cantly and the right to trademark has become an important economic right. The right to trademark can be exercised by direct actions of use of the trademark, by legal actions  commitment of legal acts (contracts, unilateral acts) and actions to exclude third parties to protect the right to trademark, and use of trademark is an exclusive right of the owner which is confirmed by the certifi cate of registration.