Doctoratul şi reproducerea potenţialului de cercetare. II. Secvenţe din experienţa Republicii Moldova (5)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
709 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-02-05 20:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.22(478) (7)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
SM ISO690:2012
CANŢER, Valeriu, HOLBAN, Ion. Doctoratul şi reproducerea potenţialului de cercetare. II. Secvenţe din experienţa Republicii Moldova (5) . In: Intellectus, 2011, nr. 2, pp. 80-85. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 2 / 2011 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Doctoratul şi reproducerea potenţialului de cercetare. II. Secvenţe din experienţa Republicii Moldova (5)
CZU: 378.22(478)

Pag. 80-85

Canţer Valeriu, Holban Ion
 
Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare
 
 
Disponibil în IBN: 2 august 2013


Rezumat

În contextul conexiunii cu ştiinţa şi inovarea din vârful educaţional al triunghiului „EDUCAŢIEŞTIINŢĂ-INOVARE”, se evidenţiază îndeosebi aspectele pregătirii noilor cadre ştiinţifi ce la nivelul exigenţelor Mileniului trei. În studiul de faţă se face o analiză a învăţământului de doctorat la nivel naţional, accentul punându-se pe fl exibilitatea şi capacitatea sa de adaptare la condiţiile actuale, în schimbare continuă, precum şi de autoorganizare cu menţinerea funcţionalităţii efi ciente. În baza experienţei instituţiilor organizatoare de doctorat din ţară şi de peste hotare, CNAA propune o reformare a sistemului naţional de pregătire a cadrelor ştiinţifi ce pe bază de asociere şi de conformare a acestora cerinţelor stabilite în Uniunea Europeană.

In the context of connection with science and innovation on educational top of the triangle “SCIENCE-EDUCATION-INNOVATION”, it is highlighted in particular the aspects of preparation of new scientific staff at the level of exigencies of the third Millennium. In the present study is made an analysis of doctoral education at the national level, the emphasis being put on its flexibility and ability to adapt to current conditions, constantly changing, as well as to self-organize and maintain an effective functioning. Based on the experience of doctoral organizing institutions of the country and from abroad, CNAA proposes a reform of the national scientific staff training system based on their association and compliance with the requirements established in the European Union.