Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
903 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-01-26 19:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.071.2.028 (19) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 CIOFU, Anca-Mihaela. Om. Mască. Marionetă. Actorul în secolul XXI. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 154-158. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.071.2.028 | ||||||
Pag. 154-158 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În formarea studenţilor – viitori actori și mânuitori, artiști ai secolului XXI, teatrul antic grec ocupă un rol important: în el comunică, prin intermediul tragicului, trecutul și prezentul. Astfel, el conţine o actualitate fundamentală, proprie oricărei epoci care suferă dezechilibru, transformări, războaie, migraţii, moarte, într-un cuvânt – disperare – sentiment existenţial fundamental care aparţine condiţiei tragice a omului. În reprezentarea umanului, masca și marioneta sunt niște substitute tragice și magice, acuzând condiţia omului: el este fie o marionetă în faţa destinului, fie, atunci când se înalţă, descoperă că poartă o mască tragică, una care îi dublează propriul chip, despărţindu-l de sine și de ceilalţi. Spectacolul-atelier are un sens dublu: căutarea de noi mijloace și, în același timp, antrenarea studenţilor, prin intermediul acestor căutări, în lucrul cu vocea, cuvintele, corpul, precum și cu mijloace specifice – masca și marioneta. |
||||||
Cuvinte-cheie actor, mască, marionetă, teatrul antic grec |
||||||
|