Oportunităţi și impedimente în procesul de imigrare a străinilor pentru studii în instituţiile de învăţământ superior din în Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
312 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-08 11:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
314.15+331.556.4](478) (1)
Populaţie (244)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (468)
SM ISO690:2012
POALELUNGI, Olga. Oportunităţi și impedimente în procesul de imigrare a străinilor pentru studii în instituţiile de învăţământ superior din în Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 16, 12-13 octombrie 2022, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2022, Ediția 16, Vol.3, pp. 173-176. ISBN 978-9975-3385-7-8.. DOI: https://doi.org/10.36004/nier.cdr.2022.16.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 16, Vol.3, 2022
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
16, Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2022

Oportunităţi și impedimente în procesul de imigrare a străinilor pentru studii în instituţiile de învăţământ superior din în Republica Moldova

DOI:https://doi.org/10.36004/nier.cdr.2022.16.15
CZU: 314.15+331.556.4](478)
JEL: F22, I23

Pag. 173-176

Poalelungi Olga
 
Centrul de Cercetări Demografice al INCE
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2022


Rezumat

The article discusses the changes in the higher education system in the Republic of Moldova from the perspective of the current demographic transformations and the optimization of the cost-efficiency ratio with the quality of the studies offered. The need to promote systemic policies regarding immigration for studies is emphasized, recognizing it as a factor in attracting investments in educational institutions. The analysis is based on the preliminary results of the qualitative study on the opportunities to increase the potential of higher education institutions in the Republic of Moldova to attract foreign students, the existing possibilities, and the main impediments to developing this process. The study included 15 universities in the country where interviews were conducted with experts, and staff responsible for working with foreign students. The article was elaborated within the State Program Project (2020-2023) 20.80009.0807.21 „Migration, demographic changes, and situation stabilisation policies”.

Cuvinte-cheie
immigration for studies, Higher education institutions, Moldova