Abordarea didactică inovativă a educaţiei STE(A)M în procesul de predare a biologiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
275 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 09:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:[57+373] (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
Științe biologice în general (3589)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1998)
SM ISO690:2012
PRESCUR, Marina. Abordarea didactică inovativă a educaţiei STE(A)M în procesul de predare a biologiei. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.2, pp. 279-284. ISBN 978-9975-50-287-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 18, Vol.2, 2022
Conferința "Interuniversitaria"
18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022

Abordarea didactică inovativă a educaţiei STE(A)M în procesul de predare a biologiei

CZU: 37.015:[57+373]

Pag. 279-284

Prescur Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2022


Rezumat

In the digital age, active student-centered learning requires the use of inter-disciplinary strategies that develop critical thinking, creativity, ingenuity. The concept of STE(A)M is oriented towards the formation and development of skills of the learner through didactic activities with a pronounced applicative emphasis. Based on the STE(A)M methodo-logy, in the interference of the component elements (Sciences, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics) efficient solutions can be identified for various situations in the field of Natural Sciences. Students, through STE(A)M projects, can build their own vision in the field, capitalizing on their personal skills through motivational learning activities. The implemen-tation of STE(A)M in the biology education process is an effective solution, which facilitates the development and substantial improvement of the innovative and creative skills of stu-dents whoinvoluntarily become small researchers of the world around, easily perceive and understand the contents proposed for learning, their usefulness is demonstrated.

Cuvinte-cheie
project, STE(A)M, biology, competence, active learning.