Orientarea școlară și profesională a elevilor prin studiul biologiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
196 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-02 11:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
57(072):37.048.4 (1)
Științe biologice în general (3590)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250)
SM ISO690:2012
PÎRGARI, Rovim. Orientarea școlară și profesională a elevilor prin studiul biologiei. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.2, pp. 248-253. ISBN 978-9975-50-287-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 18, Vol.2, 2022
Conferința "Interuniversitaria"
18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022

Orientarea școlară și profesională a elevilor prin studiul biologiei

CZU: 57(072):37.048.4

Pag. 248-253

Pîrgari Rovim
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2022


Rezumat

School and vocational guidance is a system of actions in which an individual or group of people is helped to choose their educational institution, respectively their profes-sion, in accordance with their own abilities and skills and social requirements. Creating a professional career is a process that takes place throughout life, starting early with the educatio-nal path and continuing with the professional one. The choice of a profession can be seen as a fragment of an integral organizational system of the individual's relationship with the envi-ronment, which forms the basis of personality. Continuous work gives the person the opportunity to increase his physical and mental abilities. The efficiency of the work depends on the confor-mity of its individual characteristics with certain requirements imposed by the profession.

Cuvinte-cheie
Career and school guidance, career, career and school guidance strate-gies, career path, values, workforce.