Probleme de predare a literaturii straine și rolul ei in didactica limbii (coraport intre activitați de contact direct și individuale)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
258 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-30 11:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'243 (45)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Lingvistică. Limbi (5052)
SM ISO690:2012
CHIRDEACHIN, Alexei, SULAC, Sofia. Probleme de predare a literaturii straine și rolul ei in didactica limbii (coraport intre activitați de contact direct și individuale) . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 374-378. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Probleme de predare a literaturii straine și rolul ei in didactica limbii (coraport intre activitați de contact direct și individuale)

Issues in teaching foreign literature and its role in language teaching (correlation between direct contact and individual activities)

CZU: 37.02:81'243

Pag. 374-378

Chirdeachin Alexei, Sulac Sofia
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2022


Rezumat

Pregătirea profesională a specialiștilor în domeniul limbilor străine cuprinde următoarele aspectele: lingvistic (disciplinele teoretice și practice aferente materialului de limbă studiată), extralingvistic sau socio-cultural (literatura străină ce ține de limba studiată și cultura și civilizația popoarelor și țării / țărilor vorbitoare de limbă respectivă) și aplicativ (psihopedagogic, didactic, dar și ceea ce ține de teoria și practica traducerii). Literatura este o disciplină care făcând parte din segmentul extralingvistic / socio-cultural de pregătire a specialiștilor în domeniul limbilor străine totodată stă la intersecția segmentului lingvistic și a celui extralingvistic / socio-cultural. Conform cerințelor actuale de ordin legislativ și curricular procesul didactic aferent pregătirii profesionale a specialiștilor în domeniul limbilor străine la nivelul învățământului superior nu include numai ore de contact direct, ci și lucrul individual. În acest context, activităţile individuale aferente procesului didactic (în cazul de faţă predării-învățării literaturii străine) presupun consultarea surselor bibliografice care includ lucrări de cercetare și critică literară, biografiile autorilor, operele literare propriu-zise

The professional training of specialists in the field of foreign languages includes linguistic (theoretical and practical disciplines related to the studied language material), extralinguistic or sociocultural (foreign literature related to the studied language and the culture and civilization of the nations and countries speaking of the respective language) and applied (psycho-pedagogical, didactic, translation theory and practice) aspects. Literature is a discipline that is part of the extralinguistic / socio-cultural segment for the training of specialists in the field of foreign languages and is at the intersection of the linguistic and extralinguistic / sociocultural segments. The teaching and learning process related to the professional training of specialists in the field of foreign languages at the level of higher education does not only include direct contact hours, but also individual work, which involves consulting the bibliographic source related to works of research and literary criticism, biographies of authors, literary works.

Cuvinte-cheie
pregătirea profesională în domeniul limbilor străine, predarea-învățarea literaturii străine, activități de contact direct, lucru individual,

professional training in the field of foreign languages, teaching and learning foreign literature, direct contact activities, individual work