Metode și tehnici specifice de predare–învățare a limbii și literaturii române
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
356 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 10:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[811.135.1+821.135.1] (29)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
PETCU, Valeriana. Metode și tehnici specifice de predare–învățare a limbii și literaturii române . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 338-343. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Metode și tehnici specifice de predare–învățare a limbii și literaturii române

Specific methods and techniques for teaching-learning romanian language and literature

CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 338-343

Petcu Valeriana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2022


Rezumat

Eficientizarea procesului instructiv este condiţionată de cunoaşterea şi utilizarea frecventă la orele de limbă și literatură română a metodelor didactice și tehnicilor în diversitatea lor. Sunt considerate ca instrumente importante aflate la dispoziţia cadrului didactic. Metodele și tehnicile sunt corelate eficient cu particularităţile grupului de elevi cu care lucrează, precum şi cu obiectivele ce urmează să fie atinse. Sistemul metodelor didactice, în special, metodele interactive, facilitează contactul direct al elevului cu materia ce urmează să fie studiată şi produce antrenarea activă și permanentă a elevilor şi înarmarea acestora cu capacităţile necesare unei activităţi de învățare productivă. Învăţare productivă creativă poate reprezenta o modalitate foarte eficientă de instruire a elevilor în spiritul unei atitudini conştiente şi active.

The efficiency of the instructive process is conditioned by the knowledge and the frequent use in the Romanian language and literature classes of the didactic methods and techniques in their diversity. They are considered as important tools available to the teacher. The methods and techniques are effectively correlated with the particularities of the group of students they work with, as well as with the objectives to be achieved. The system of didactic methods, especially the interactive methods, facilitates the direct contact of the student with the subject to be studied and produces the active and permanent training of the students and their arming with the necessary capacities for a productive learning activity. Creative productive learning can be a very effective way to train students in a spirit of conscious and active attitude.

Cuvinte-cheie
metode, tehnici, interactiv, cultura comunicării, creativitate,

Methods, techniques, interactive, communication culture, creativity