Implementarea și aplicarea metodelor active de învățare bazate pe modelarea ontologică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
281 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-06 22:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025 (77)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
VÎȘCU, Irina. Implementarea și aplicarea metodelor active de învățare bazate pe modelarea ontologică. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 136-140. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Implementarea și aplicarea metodelor active de învățare bazate pe modelarea ontologică

Implementation and application of active learning methods based on ontological modeling

CZU: 37.025

Pag. 136-140

Vîșcu Irina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

În acest articol se discută abordări teoretice de implementare practică a metodelor de predare inovatoare pentru învățământul la distanță și munca independentă a studenților. Sunt descrise principiile de construire a unui proces educațional de tip activ, probleme și sarcinile de învățare activă din punctul de vedere al e-learning-ului. Sunt luate în considerare posibilitățile de modelare ontologică și tehnologii de rețea WEB 2.0 pentru construirea unui sistem de tip e-learning. Cercetările în acest domeniu au permis utilizarea cu succes a tehnologiilor informaționale în beneficiul învățării umane, în timp ce cursantul este plaat în centrul situaţiilor pedagogice. Este, de asemenea un mediu care integrează agenți umani (tutori, cursanți) și artificiale (calculatoare) și le permite să interacționeze local sau prin rețele de calculatoare, precum și condițiile de accesare a resurselor de formare locale sau distribuite. Sunt oferite scenarii de antrenament folosind metodologia descrisă mai departe.

This article discusses theoretical approaches to the practical implementation of innovative teaching methods for distance learning and students’ independent work. It describes the principles of building an active learning process, problems and tasks of active learning within the e-learning point of view. Also, the possibilities of ontological modeling and network technologies WEB 2.0 and WEB 3.0 for building an e-learning system are considered. Research in this field has allowed to the successful use of information technology for the benefit of human learning, while the learner is placed at the center of pedagogical situations. It is also an environment that integrates together human (tutors, students) and artificial (computers) agents and allows them to interact locally or through computer networks, as well as the conditions for access to local or distributed educational resources. The training scenarios are provided, using the methodology, described below.

Cuvinte-cheie
tehnologie de învățare la distanță, învăţare activă, inginerie ontologică, tehnologie wiki,

distance learning technology, active learning, ontological engineering, Wiki Technology