Funcţiile practice ale învăţării istoriei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
250 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 01:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:94 (24)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3894)
Istoria generală (525)
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina. Funcţiile practice ale învăţării istoriei . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 106-110. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Funcţiile practice ale învăţării istoriei

The practical functions of learning history

CZU: 37.016:94

Pag. 106-110

Petrovschi Nina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

The article analyzes the phenomenon of learning history in school, in relation to the principle of pragmatic learning, which situates the learning process in the global perspective of knowledge, develops skills to interpret historical facts and events, to adopt a critical attitude towards historical events, to establish casual relationships between them, to accept diversity, to penetrate the essence of historical processes, to build an integrative environment in which students meaningfully relate school experiences and shape their freedom of action.

În articol se analizează fenomenul învăţării istoriei în şcoală, în raport cu principiul învăţării pragmatice, care situează procesul de învăţare în optica globală a cunoaşterii, dezvoltă competenţe de a interpreta faptele si evenimentele istorice, de adoptare a atitudinii critice faţă de evenimentele istorice, de a stabili relaţii de cauzalitate intre ele, de acceptare a diversității, de a pătrunde în esenţa proceselor istorice, de construcţie a unui mediu integrator în care elevii relaţionează cu sens experienţele şcolare şi îşi modelează libertatea de acţiune.

Cuvinte-cheie
interpretation, critical thinking, multiperspectivity, casual relationships, action, historical thinking,

interpretare, gîndire critică, multiperspectivitate, relații de cauzalitate, acţiune, gîndire istorică