Tehnicile expresiv-creative – factor determinant al creșterii motivației invațarii la elevii de liceu
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
309 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 21:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.036 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2002)
SM ISO690:2012
PANDELICA, Mirela. Tehnicile expresiv-creative – factor determinant al creșterii motivației invațarii la elevii de liceu . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 36-40. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Tehnicile expresiv-creative – factor determinant al creșterii motivației invațarii la elevii de liceu

Expressive-creative techniques – a determining factor in increasing the motivation of learning in high school students

CZU: 373.5.036

Pag. 36-40

Pandelica Mirela
 
Școala doctorală de Știinţe Sociale și ale Educației
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

Prezentul articol atrage atenția asupra faptului că la nivelul școlii este imperios necesar să fie creată o atmosferă relaxantă care să trezească interesul elevului, acesta să fie permanent actualizat,iar acest fapt poate fi realizat prin intermediul tehnicilor expresiv-creative- desenul, muzica, jocul de rol și al altor activități interactive. Aceste tehnici sunt în special utilizate în activitățile cu copiii de vârstă mică sau în cadrul cursurilor de dezvoltare personală, consiliere sau psihoterapie, însă modelizate acestea pot constitui parte a tehnologiilor didactice menite să sporească motivația pentru învățare. De asemenea, se atrage atenția asupra faptului că procesul instructiv-educativ nu trebuie să vizeze în primul rând transmiterea multor informații, deoarece acestea pot fi preluate de către elevi prin intermediul gadgeturi-lor cu care în ultima perioadă interacționează frecvent. Putem spune că atâta timp cât elevul este captat pe parcursul orelor de curs el va fi stimulat să caute ulterior informații cu care să își completeze nivelul de cunoștințe.

This article draws attention to the fact that at school level it is imperative to create a relaxing atmosphere that will arouse the interest of the student, an atmosphere that it should be constantly updated. This can be done through expressive-creative techniques drawing, music, role-playing and other interactive activities. these techniques are especially used in activities with young children or in personal development courses, counseling or psychotherapy, but modeled, they can be part of teaching technologies designed to increase motivation for learning. It is also pointed out that the instructional-educational process should not primarily aim at transmitting a lot of information because it can be taken by students through gadgets with which they interact frequently. We can say that as long as the student is captured during the classes he will be stimulated to look for later information in order to complete his level of knowledge.

Cuvinte-cheie
tehnici expresiv-creative, motivaţie, motivație pentru învățare, tehnologii didactice, elev, adolescent,

expressive-creative techniques, motivation, Motivation for learning, teaching technologies, student, teenager