Socio-economic and environmental implications of roadside automobile workshops in Ota City, Nigeria
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
140 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 08:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
656.1:504(669) (1)
Transport și servicii poștale. Organizarea și controlul circulației (266)
Știința mediului înconjurător (910)
SM ISO690:2012
AKANMU, Ayobami Ademola, FASINA, Simeon Oluwagbenga, SALISU, Umar Obafemi, ADEYEMO, Lukman Adedayo, OLORUNFEMI, Samuel Oluwaseyi. Socio-economic and environmental implications of roadside automobile workshops in Ota City, Nigeria. In: Journal of Social Sciences, 2022, vol. 5, nr. 3, pp. 48-70. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(3).05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 5, Numărul 3 / 2022 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Socio-economic and environmental implications of roadside automobile workshops in Ota City, Nigeria

Implicații socio-economice și de mediu ale atelierilor de automobile din orașul Ota, Nigeria

DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(3).05
CZU: 656.1:504(669)

Pag. 48-70

Akanmu Ayobami Ademola1, Fasina Simeon Oluwagbenga2, Salisu Umar Obafemi2, Adeyemo Lukman Adedayo2, Olorunfemi Samuel Oluwaseyi3
 
1 Oke-Ogun Polytechnic, Saki,
2 Olabisi Onabanjo University,
3 Federal University of Technology, Akure
 
Disponibil în IBN: 13 octombrie 2022


Rezumat

Roadside Automobile Workshop (RAW) activities remain principal components of the informal sector in many Nigerian cities. Its emergence is attributed to the advent of automobiles and their use in easing urban mobility. Expectedly, unlike the formal auto-workshops, the RAW are located across the available spatial places where, motorists find solace to immediate respond to maintenance and other mechanical faults/malfunctions of their vehicles. However, the spatial locations and operations of RAW, along with the accompanying adverse effects, are recurring issues of concern in many cities in Nigeria. In this regard, this study assessed the socio-economic and environmental implications of RAW in the city of Ota, Nigeria. A cross-section survey research is adopted in this study, while 400 residents were sampled using multistage sampling technique. Major findings show that most of the residents have spent over four years in study area. It also revealed that increase loss of green area, noise pollution, and land vibration are the top-ranked environmental implications, while increase road traffic congestion, untrained technicians, and disruption of traffic flow are top-ranked economic implications. However, improve access to maintenance workshop, reduce vehicular breakdown on roads are top-ranked social implications of RAWs. This study concludes that the indiscriminate location of RAWs in the study area is detrimental to socio-economic development of study area (F10 38923.851, p=0.000<0.05), and recommends policy implications and strategies to improve the activities of RAW in the study area.

Activitățile Roadside Automobile Workshop (RAW) rămân componente principale ale sectorului informal în multe orașe nigeriene. Apariția sa este atribuită automobilelor și utilizării acestora în facilitarea mobilității urbane. Spre deosebire de atelierele auto oficiale, RAW sunt amplasate în locurile spațiale disponibile unde șoferii își găsesc consolare să răspundă imediat la întreținere și la alte defecțiuni mecanice/defecțiuni ale vehiculelor lor. Cu toate acestea, locațiile și operațiunile spațiale ale RAW, împreună cu efectele adverse însoțitoare, sunt probleme recurente de îngrijorare în multe orașe din Nigeria. În acest sens, acest studiu a evaluat implicațiile socio-economice și de mediu ale RAW în orașul Ota, Nigeria. În acest studiu este adoptată o cercetare în secțiune transversală, în timp ce 400 de rezidenți au fost eșantionați folosind tehnica de eșantionare în mai multe etape. Majoritatea rezidenților au petrecut peste patru ani în zona de studiu. Studiul a arătat pierderi ale zonei verzi, poluare fonică și vibrații ale terenului - implicațiile de mediu de top, în timp ce creșterea congestionării traficului rutier, tehnicienii nepregătiți și perturbarea fluxului de trafic sunt implicații economice majore. Cu toate acestea, îmbunătățirea accesului la atelierul de întreținere, reducerea defecțiunilor vehiculelor pe drumuri sunt implicații sociale de top ale RAW-urilor. Acest studiu concluzionează că amplasarea fără discernământ a RAW în zona de studiu este dăunătoare dezvoltării socio-economice a zonei de studiu (F(10/389)23,851, p=0,000<0,05) și recomandă implicații politice și strategii pentru îmbunătățirea activităților RAW.

Cuvinte-cheie
cities, informal sector, perception analysis, transport operations, urban mobility,

orașe, sector informal, analiza percepției, operațiuni de transport, mobilitate urbană