Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-03 09:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.135.1'243 (3) |
Probleme generale de didactică și metodică (1069) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1424) |
![]() MINCU, Eugenia. Lecția de limbă nematernă. comunicarea în limba română fără bariere și atitudini preconcepute. In: ACROSS , 2021, nr. 4(2), pp. 71-77. ISSN -. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
ACROSS | |||||
Numărul 4(2) / 2021 / ISSN - /ISSNe 2602-1463 | |||||
|
|||||
CZU: 37.02:811.135.1'243 | |||||
Pag. 71-77 | |||||
|
|||||
Rezumat | |||||
O lecție de limbă nematernă în grupele de mediciniști alogloți este una prin care, în primul rând, se pune în valoare limba română. Dată fiind existența bilingvismului în Republica Moldova, care inspiră o atitudine ambiguă față de română din partea vorbitorilor de alte limbi, acest obiectiv e posibil de realizat prin implementarea unei perspective didactice distincte. Aceasta presupune suscitarea interesului și cultivarea respectului pentru limba română, sporirea nivelului de motivare în studierea terminologiei medicale în limba română, punerea în valoare a personalității studentului și a personalității profesorului etc. Prezentul articol și-a propus o abordare nouă a procesului de studiere a limbii române, limbă nematernă, pornind de la teoria coșeriană, potrivit căreia pentru a cunoaște limbajul este necesar a cunoaște nu doar limba, ci și „lucrurile” desemnate, fapt care individualizează limbajul medical și comunicarea medicală. |
|||||
Cuvinte-cheie limba nematernă, limba română, medicină, dimensiuni lingvistico-terminologică, comunicare, didactică |
|||||
|