Emphasizing the visual language in the context of perceiving the piece of art
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
412 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 22:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.937:612.843.7 (1)
Psihologie (3327)
Fiziologie. Fiziologie umană și comparată (719)
SM ISO690:2012
HADJI-BANDALAC, Mariana. Emphasizing the visual language in the context of perceiving the piece of art. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 289-296. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Emphasizing the visual language in the context of perceiving the piece of art

Valorificarea limbajului vizual în contextul perceperii operei de artă

CZU: 159.937:612.843.7

Pag. 289-296

Hadji-Bandalac Mariana
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

This study explores, from various theoretical perspectives, the levels of visual knowledge, which form a foundation of strategies for coding and perceiving a piece of art. At the same time, the fundamental aspects that give rise to kitsch are analyzed and favor the maintenance of this phenomenon, object or universe. within the higher institutions with artistic profile, the indisputable value is the aesthetic education, through practical disciplines, which contribute to the formation of attitudes towards the true aesthetic values and to the development of the architectural student's expressive capacities, widening the possibilities of visual communication.

Lucrarea dată explorează, din diverse perspective teoretice, nivelurile de cunoștințe vizuale, care formează un fundament de strategii de codificare și percepere a operei de artă. În același timp, sunt analizate aspectele fundamentale ce dau naștere kitsch-ului și favorizează menținerea acestui fenomen, obiect sau univers. În cadrul instituțiilor superioare cu profil artistic, valoarea incontestabilă o constituie educația estetică, prin intermediul disciplinelor practice, care contribuie la formarea atitudinilor față de adevăratele valori estetice și la dezvoltarea capacităților de exprimare a studentului arhitect, lărgindu-i posibilitățile comunicării vizuale.

Cuvinte-cheie
emphasizing the visual language, perception, piece of art, kitsch, achitectural students,

valorificarea limbajului vizual, percepţie, operă de artă, kitsch, studenți arhitecți