The psychological characteristic of children with mild mental disabilities in the process education
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
279 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-06 11:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4 (57)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588)
SM ISO690:2012
MOCANU, Cornelia. The psychological characteristic of children with mild mental disabilities in the process education. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 285-289. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

The psychological characteristic of children with mild mental disabilities in the process education

Caracteristica psihologică a copiilor cu dizabilităţi mintale ușoare în procesul educational

CZU: 376.4

Pag. 285-289

Mocanu Cornelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

Children with disabilities also have the same basic needs in growth and development as all children, so the ability to relate to others, the confidence to adapt to new situations and changes, the need for affection and security, appreciation and positive reinforcement, responsibility and independence - all this produces a spectrum of unique traits for each child. Knowing the child with mild mental disabilities from the perspective of the structure and dynamics of his personality is one of the challenges of our research. poor differentiation between representations in the same category, similar to each other; rigidity of representations, lack of dynamism, flexibility, insufficient correlation with personal experience, gradual loss of representations already formed, transposition with weight and inaccuracy of spatial elements (position, size, shape), which denotes difficulties in spatial representation.

Copiii cu dizabilităţi au și ei aceleiași necesităţi de bază în creştere şi dezvoltare ca toţi copiii, astfel, abilitatea de a relaţiona cu alţii, încrederea de a se adapta la noi situaţii şi la schimbări, nevoia de afecţiune și de securitate, de apreciere și de întărire pozitivă, de responsabilitate şi independenţă – toate acestea produc un spectru de trăsături unice pentru fiecare copil. Cunoașterea copilului cu dizabilități mintale uşoare din perspectiva structurii și dinamicii personalității sale constituie una din provocările cercetării noastre În literatură sunt evidențiate o serie de particularităţi ale reprezentărilor la persoanele cu dizabilități mintale uşoare: caracterul îngust şi unilateral, sărăcia bagajului de reprezentări; slaba diferenţiere între reprezentările din aceeaşi categorie, asemănătoare între ele; rigiditatea reprezentărilor, lipsa de dinamism, de flexibilitate, insuficienţa corelare cu experienţa personală, pierderea treptată a reprezentărilor deja formate, transpunerea cu greutate și inexactitate a elementelor spațiale (poziție, mărime, formă), ceea ce denotă dificultăți în reprezentarea spațială.

Cuvinte-cheie
psychological characteristic, disabilities, mental, inclusion, social skills, extra didactic activities,

caracteristica psihologică dizabilități, mintal, incluziune, competenţe sociale, activități extradidactice