Nonverbal and paraverbal elements in the process of the educational context
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
475 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 08:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.772.2 (8)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (776)
SM ISO690:2012
DRIGA, Ina, CHIRIAC, Argentina, LOPATIUC, Alina. Nonverbal and paraverbal elements in the process of the educational context. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 238-243. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Nonverbal and paraverbal elements in the process of the educational context

Elemente nonverbale și paraverbale în procesul contextului educational

CZU: 316.772.2

Pag. 238-243

Driga Ina, Chiriac Argentina, Lopatiuc Alina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

Articulated language did not prevent human from continuing to use nonverbal means. Although the teacher communicates verbally by answering students' questions, asking questions and reacting with a "yes" or "no," he communicates nonverbally by pointing, tilting his head, raising his hands, moving toward the student, and so on. Through facial expressions, gestures, body position, posture and distance maintained, a greater number of interpersonal messages can be transmitted than by any other means. Nonverbal communication is a complex process, which includes human, the movements of the human body and his state of mind. The teacher's verbal and nonverbal cues shape student behavior. In the work submitted by the teacher, it matters not only what is said, but also what feelings, what representations, what images suggest the teacher's reason, what thoughts students will have based on plastic and expressive improvisation with the help not only of the word but also of the gesture, facial expressions and proxemics. The teacher can use the dramatic break intentionally, as well as the comedy actor. He can use it very simply, saying "Look here." As he speaks, he can present a book, hold his hand up premeditatedly, and wait. His pause in verbal and body movement gives students the time to focus on that book. The break can be used after the 10-th question has been asked and before the student has been indicated to answer, or after a significant remark has been made. In didactic communication, verbal and nonverbal communication form a well-structured, complex and convergent whole. Although they do not have the same decoding regimes and rhythms, the lack of one or the other makes communication difficult. Nonverbal communication is 4.5 times faster decoded (interpreted, understood) than verbal communication; nonverbal communication gives meaning to the message (a gesture, a blink, a mime, etc.) all these signals can repeat, contradict, replace, complete or accentuate the message transmitted by words.

Limbajul articulat nu l-a împiedicat pe om să utilizeze, în continuare, mijloacele nonverbale. Deşi profesorul comunică la nivel verbal prin răspunsuri la întrebările studenţilor, punând întrebări şi reacţionând cu un „da” sau „nu”, el comunică nonverbal prin indicarea cu degetul, înclinarea capului, ridicarea mâinilor, deplasarea către student etc. Prin mimică, gesturi, poziție a trupului, ținută și prin distanța menținută, poate fi transmisă o cantitate mai mare de mesaje interumane decât prin orice altă cale. Comunicarea nonverbală este un proces complex, care include omul, mișcările trupului uman și starea lui sufletească.Indiciile verbale și nonverbale ale profesorului modelează comportamentul studentului. În munca depusă de către profesor contează deci nu numai ce se spune, dar şi ce sentimente, ce reprezentări, ce imagini sugerează raţiunea profesorului, ce gânduri vor avea studenții în baza improvizării plastice şi expresive cu ajutorul nu doar a cuvântului, ci și a gestului, mimicii și a proxemicii. Profesorul poate întrebuinţa pauza dramatică în mod intenţionat, ca și actorul de comedie. El o poate folosi foarte simplu, spunând „Priveşte aici…” În timp ce vorbeşte, poate prezenta o carte, îşi poate ţine mâna în sus în mod premeditat şi poate aştepta. Pauza sa în mişcarea verbală și în cea corporală le acordă studenților timpul necesar pentru a-şi concentra atenţia asupra acelei cărţi prezentate. Se poate recurge la pauză după ce a fost pusă a zecea întrebare și înainte de a fi fost indicat studentul care să răspundă, sau după ce a fost făcută o remarcă semnificativă. În comunicarea didactică, comunicarea verbală şi cea nonverbală formează un întreg bine structurat, complex și convergent. Deşi nu au aceleaşi regimuri şi ritmuri de decodare, lipsa uneia sau alteia îngreunează comunicarea. Comunicarea nonverbală este de 4,5 ori mai rapid decodificată (interpretată, înţeleasă) decât comunicarea verbală; comunicarea nonverbală dă sens mesajului (un gest, o clipire, o mimică etc.) toate aceste semnale pot repeta, contrazice, înlocui, completa sau accentua mesajul transmis prin cuvinte. 

Cuvinte-cheie
verbal, nonverbal, paraverbal, gestures, proxemics,

verbal, nonverbal, paraverbal, gest, proxemica