Aspects of the moral crisis among teenagers in contemporary society and solutions suggestions
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
536 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 20:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
17.022.1 (10)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (387)
SM ISO690:2012
CREŢU, Liliana. Aspecte ale crizei morale la adolescenți în societatea contemporană și sugestii de soluționare. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 161-172. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Aspects of the moral crisis among teenagers in contemporary society and solutions suggestions

Aspecte ale crizei morale la adolescenți în societatea contemporană și sugestii de soluționare

CZU: 17.022.1

Pag. 161-172

Creţu Liliana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

The Twenty-first Century, known as the Century of Great Discoveries, is also the Century of Great Confrontations related to personality formation. Modern society is experiencing a major crisis of development, due to social disintegration and loss of morale which has attended and followed into a critical time for all people. More vulnerable in this regard are adolescents. The teenagers are forced to live in an environment where the desire for pleasures, the tendency towards excessive luxury, abuse and violence are widely shown on TV and Internet, spoken, sung and acclaimed as normal. It is extremely sad that all these examples that in our century are encouraged, lead to depression, despair, physical violence, rape and in some cases to suicide among younger generation. According to a study by the World Health Organization (WHO), every fourth teenager has mental health problems. More and more adolescents complain of nervous breakdowns, agitation, anxiety and states of irritation. All these factors are very worrying for the whole society. Even if the Code of the Republic of Moldova about Education stipulates in Article 4, point 2 that through its policy in the field of education, the state ensures the realization of the educational ideals and goals, the formation of national consciousness and identity and the promotion of general-human values. The result is still unsatisfying. Modern teenagers are hedonistic (to obtain pleasures), without focusing on being responsible of themselves and bearing all the hardships of life. The most common problems teenagers face today are: alcohol and drug use, gambling addiction, depression, bullying, peer pressure that lead to low self-esteem, sexual activity at a very young age, obesity and materialism. In conclusion, we are concerned that an education in the spirit of moral values would prevent the degradation of the human-being and liquidate its moral void. The moral values of the society we live in falls upon adolescent personality and its educational ideas, so it is very important that they are selected well to significantly develop the authentic moral consciousness and a healthy behaviour of the younger generation.

Secolul XXI, secolul marilor descoperiri, este totodată și secolul marilor confruntări ce țin de formarea personalității. Societatea contemporană cunoaște o criză generală a dezvoltării, criza lumii moderne reprezentând în primul rând o criză morală. Mai vulnerabili, în acest sens, sunt adolescenții. Adolescentul contemporan este nevoit să existe într-un mediu unde se cântă, se vorbeşte, se aclamă dorinţa de plăceri, tendinţa spre lux excesiv și violenţă. Dar tocmai aceste plăceri sunt cele care provoacă dependența de substanțe nocive, tristeţea, disperarea și în final, chiar şi suicidul – probleme psihologice adesea întâlnite în secolul nostru. Conform unui studiu al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), fiecare al patrulea adolescent din Europa are probleme cu sănătatea mintală. Tot mai mulți tineri se plâng de crize nervoase, slăbiciuni și iritații. Aceste simptome îngrijorează întreaga societate. Deși, Codul Educației al Republicii Moldova stipulează în articolul 4, aliniatul 2, că prin politica sa în domeniul educaţiei, statul asigură realizarea idealului şi a obiectivelor educaţionale, formarea conştiinţei şi identităţii naţionale, promovarea valorilor general-umane, totuși acest rezultat este încă puțin vizibil. Tineretul modern este hedonist (obținerea plăcerii), din acest motiv îi este greu să fie responsabil, să suporte greutățile vieții, să fie străduitor. Cele mai frecvente probleme la adolescenți sunt: dependența de droguri, alcool, țigări, jocuri de hazard, depresia, sexul iresponsabil, imaginea și stima de sine scăzută. În concluzie menționăm că o educaţie în spiritul valorilor morale va preveni degradarea fiinţei umane și va lichida golul moral al acestuia. Educaţia valorilor morale va spori semnificativ conţinutul idealului educativ şi va contribui la renaşterea conştiinţei morale autentice.

Cuvinte-cheie
moral crisis, educational ideals, moral values,

criză morală, ideal educațional, valori morale