Ability to influence socio-professionally based on gender
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
362 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 11:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.663.5 (4)
Psihologie socială (972)
SM ISO690:2012
HÂNZĂ, Laura. Capacitatea de influențare socioprofesională în funcție de gen. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 24-30. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Ability to influence socio-professionally based on gender

Capacitatea de influențare socioprofesională în funcție de gen

CZU: 316.663.5

Pag. 24-30

Hânză Laura
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

The present work aims to analyze the concept of manipulation as well as the ability to influence socio-professionally, by various means the way of thinking and acting of a person or a community. The objective of the research included in the work is to identify whether the manipulative conducts, the abilities of socio-professional influence differ depending on the gender of the individuals. When influencing or persuasion are considered as manipulation, it can be said that they were done professionally and that their execution was a perfect one. Even Neuro Linguistic Programming is often referred to as manipulation and can be categorized as it uses advanced working tools that have immediate and high-quality results. Manipulation is the handiest mean of getting the desired result from others by causing them to go through the filter of reason and analyze so as to discover that the greatest satisfaction is to please a person or a group. Manipulation aims at controlling an individual, the way they think, their behavior and reactions, influencing the feelings they have towards a person, event or situation. The result is submission, the individual not being able to make their own decisions, all their actions and feelings being influenced by the manipulator in order to achieve the manipulator’s goal. The term manipulation can also be expressed in another way as a reshaping of thinking, behavior and feelings determined by external factors, or by internal factors, or by pressure from a manipulator who wants to achieve their own goal.

Lucrarea de față își propune să analizeze conceptul de manipulare precum și capacitatea de a influența socio-profesional prin diverse mijloace modul de gândire și acțiune al unei persoane sau al unei comunități. Obiectivul cercetării cuprinse în lucrare este de a identifica dacă conduitele manipulative, abilitățile de influență socio-profesională diferă în funcție de sexul indivizilor. Când influențarea sau persuasiunea sunt considerate manipulare, se poate spune că au fost făcute profesional și că execuția lor a fost una perfectă. Chiar și programarea neurolingvistică este adesea denumită manipulare și poate fi clasificată în așa mod, deoarece utilizează instrumente de lucru avansate care au rezultate imediate și de înaltă calitate. Manipularea este cel mai bun mijloc de a obține rezultatul dorit de la ceilalți, făcându-i să treacă prin filtrul rațiunii și să analizeze astfel, încât să descopere că cea mai mare satisfacție este să mulțumești unei persoane sau unui grup. Manipularea are ca scop controlul unui individ, felul în care acesta gândește, comportamentul și reacțiile acestuia, influențând sentimentele pe care le are față de o persoană, eveniment sau situație. Rezultatul este supunerea, individul neputând să ia decizii proprii, toate acțiunile și sentimentele sale fiind influențate de manipulator în vederea atingerii scopului manipulatorului. Termenul de manipulare poate fi exprimat și în alt mod: ca o remodelare a gândirii, comportamentului și sentimentelor determinate de factori externi, sau de factori interni, sau de presiunea unui manipulator care dorește să-și atingă propriul scop.

Cuvinte-cheie
influencing, social, professional, manipulation, persuasion, gender