Articolul precedent |
Articolul urmator |
329 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 21:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
738(478)”2011-2020” (1) |
Arte plastice (429) |
SM ISO690:2012 SPÎNU, Constantin. Ceramica artistică din Republica Moldova. Anii 2011–2020. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 14, 30-31 mai 2022, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2022, Ediția 14, p. 54. ISBN 978-9975-84-158-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 14, 2022 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 14, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 738(478)”2011-2020” | ||||||
Pag. 54-54 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evoluția ceramicii artistice din Republica Moldova în cel de-al doilea deceniu al secolului al XXI-lea a fost determinată de un șir de schimbări ce s-au produs în artele plastice și cele decorative la vremea respectivă. Ca și în alte domenii ale creației plastice, artiștii care au practicat arta ceramicii, au tins spre diversificarea arealului tematic, lărgirea spectrului stilistic și aprofundarea repertoriului tehnologic de realizare a operelor. Preocupările tematice ale artiștilor care au profesat arta ceramicii în perioada de referință, s-au axat preponderent pe valorificarea unor aspecte identitare, dezvoltarea la un nou nivel a tradițiilor din domeniu și conexiunea acestora la incomensurabilul patrimoniu cultural universal. În aspect artistic, ceramica deceniului în cauză a evoluat constant atingând originale valori estetice și semantice grație fortificării particularităților stilistice individuale ale ceramiștilor consacrați și tatonărilor sintactice înfăptuite de noua generație de plasticieni. Un rol important în ascensiunea domeniului l-au jucat cele cinci Bienale de Artă Decorativă desfășurate pe parcursul anilor 2012–2020, dintre care primele patru, fiind de talie internațională, s-au produs cu prezentarea în cadrul expozițiilor a operelor create de artiști ceramiști din mai multe țări. Dialogul intercultural cu plasticieni din străinătate, experimentele sistematice de ordin compozițional, sintactic și tehnologic realizate de către artiști pe parcursul perioadei examinate, s-a soldat cu valoroase rezultate în urma cărui fapt, ceramica artistică din Republica Moldova a fost înzestrată cu valențe originale de ordin plastic, estetic și mesaje de actualitate. |
||||||
|