Dimensiunea interculturală în dansul folcloric
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
282 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 20:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
793.31 (52)
Divertisment. Jocuri. Sport (1674)
SM ISO690:2012
TALPĂ, Svetlana. Dimensiunea interculturală în dansul folcloric. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 14, 30-31 mai 2022, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2022, Ediția 14, p. 32. ISBN 978-9975-84-158-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare
Ediția 14, 2022
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare"
14, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2022

Dimensiunea interculturală în dansul folcloric

CZU: 793.31

Pag. 32-32

Talpă Svetlana
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2022


Rezumat

Odată cu globalizarea actuală, în care mișcările noastre și interconectarea permanentă estompează conceptul tradițional de cultură națională, sunt necesare politici de educație interculturală, care să ofere indivizilor posibilitatea de a gândi critic asupra diversității culturale, în care sunt cufundați. Curriculumul oficial sau extracurricular este unul dintre spațiile, în care poate fi abordată această tranziție, în special în ceea ce privește educația coregrafică, care este frecvent folosită pentru a transmite ideologii naționaliste și a legitima ordinea politică dominantă. Scopul acestei cercetări a fost acela de a studia tratamentul cultural acordat dansului folcloric în programa de învățământ și în cea extracurricular. Rezultatele indică faptul că abordarea interculturală a dansului folcloric joacă un rol secundar, abordării formaliste acordându-i-se rolul principal. În acest context, propunem o abordare, care recunoaște diversitatea interculturală a interpreților de dans folcloric, extinzându-și cunoștințele din punct de vedere critic și acordând un tratament egal diferitelor manifestări coregrafice prezente în țară. Vom elucida cele mai importante aspecte ale dansului folcloric și importanța acestuia în cadrul educației interculturale. Dansul este o disciplină educațională, ce a apărut încă de pe vremea primilor filozofi și, prin activitățile sale, a luat rolul principal în procesul educațional. Nu există granițe pentru dans, nici etnoculturalism, dar este un beneficiu uman general, care leagă toate națiunile lumii. În acest context, școala și familia ar trebui să permită tinerilor să înțeleagă, să realizeze și să folosească toate beneficiile comune ale civilizației, care deschid largi orizonturi pentru conștientizarea și realizarea interculturii și multiculturii.