Articolul precedent |
Articolul urmator |
282 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-04 20:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
793.31 (52) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1674) |
SM ISO690:2012 TALPĂ, Svetlana. Dimensiunea interculturală în dansul folcloric. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 14, 30-31 mai 2022, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2022, Ediția 14, p. 32. ISBN 978-9975-84-158-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 14, 2022 |
|||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 14, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2022 | |||||
|
|||||
CZU: 793.31 | |||||
Pag. 32-32 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Odată cu globalizarea actuală, în care mișcările noastre și interconectarea permanentă estompează conceptul tradițional de cultură națională, sunt necesare politici de educație interculturală, care să ofere indivizilor posibilitatea de a gândi critic asupra diversității culturale, în care sunt cufundați. Curriculumul oficial sau extracurricular este unul dintre spațiile, în care poate fi abordată această tranziție, în special în ceea ce privește educația coregrafică, care este frecvent folosită pentru a transmite ideologii naționaliste și a legitima ordinea politică dominantă. Scopul acestei cercetări a fost acela de a studia tratamentul cultural acordat dansului folcloric în programa de învățământ și în cea extracurricular. Rezultatele indică faptul că abordarea interculturală a dansului folcloric joacă un rol secundar, abordării formaliste acordându-i-se rolul principal. În acest context, propunem o abordare, care recunoaște diversitatea interculturală a interpreților de dans folcloric, extinzându-și cunoștințele din punct de vedere critic și acordând un tratament egal diferitelor manifestări coregrafice prezente în țară. Vom elucida cele mai importante aspecte ale dansului folcloric și importanța acestuia în cadrul educației interculturale. Dansul este o disciplină educațională, ce a apărut încă de pe vremea primilor filozofi și, prin activitățile sale, a luat rolul principal în procesul educațional. Nu există granițe pentru dans, nici etnoculturalism, dar este un beneficiu uman general, care leagă toate națiunile lumii. În acest context, școala și familia ar trebui să permită tinerilor să înțeleagă, să realizeze și să folosească toate beneficiile comune ale civilizației, care deschid largi orizonturi pentru conștientizarea și realizarea interculturii și multiculturii. |
|||||
|