Studiu privind dinamica controlului în funcție de stilul didactic în lecția de educație fizică la ciclul gimnazial
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
275 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 12:47
SM ISO690:2012
MĂZĂRARU, Alexandru-Iulian. Studiu privind dinamica controlului în funcție de stilul didactic în lecția de educație fizică la ciclul gimnazial. In: Probleme actuale ale teoriei şi practicii culturii fizice, 22 aprilie 2021, Chisinau. Chişinău: USEFS, 2021, Ediția 24, pp. 74-77.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale teoriei şi practicii culturii fizice
Ediția 24, 2021
Conferința "Probleme actuale ale teoriei şi practicii culturii fizice"
Chisinau, Moldova, 22 aprilie 2021

Studiu privind dinamica controlului în funcție de stilul didactic în lecția de educație fizică la ciclul gimnazial


Pag. 74-77

Măzăraru Alexandru-Iulian
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 4 iulie 2022


Rezumat

The increasing complexity of the educational reality has imposed profound transformations in all types of education and implicitly in physical education, requiring complex efforts to adapt to today's needs- school programs and textbooks, teaching and learning methods and means, teacher-student relationship, design documents, initial and in-service teacher training- all these components have undergone transformations. Frequency spectrum of teaching styles" is a model that forms the basis of techniques and strategies for teaching specific content of physical education adopted in the context of modern teaching, characterized by the degree of participation and responsibility in decision-making by the teacher and student. Research consists in identifying one's own teaching style from the perspective of the control held by teachers and students over learning, starting from the premise of using Mosston teaching styles in the physical education lesson, the conclusion being that the decision in choosing the teaching style influences the teaching efficiency.

Cuvinte-cheie
curriculum, teaching strategies, teaching styles