Afișul propagandistic sovietic din perioada celui de-al Doilea Război Mondial din patrimoniul Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
246 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
068.5:070:94(478) (1)
Organizații și alte tipuri de cooperare (1138)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
Istoria Moldovei. Republica Moldova (67)
SM ISO690:2012
STĂVILĂ, Vera. Afișul propagandistic sovietic din perioada celui de-al Doilea Război Mondial din patrimoniul Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei. In: Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei. , Ed. 25, 8-9 octombrie 2015, Chisinau. Chişinău: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2015, Ediția 25, pp. 75-76. ISBN 978-9975-87-007-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei.
Ediția 25, 2015
Sesiunea "Sesiunea științifi că a Muzeului Național de Istorie a Moldovei"
25, Chisinau, Moldova, 8-9 octombrie 2015

Afișul propagandistic sovietic din perioada celui de-al Doilea Război Mondial din patrimoniul Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei

CZU: 068.5:070:94(478)

Pag. 75-76

Stăvilă Vera
 
Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2022


Rezumat

Colecţia de afi şe din patrimoniul MNIM include circa 3000 de unităţi. O parte considerabilă din această colecţie o constituie afi şul propagandistic din timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Aceste afi şe fac parte din proiectul TASS-ferestre (Окна ТАСС). Din colectivul de propagandă al acestui proiect au făcut parte 129 de artişti plastici de diverse specializări şi peste 70 de poeţi şi scriitori. Pe tot parcursul războiului agenţia a realizat peste 1250 de afi şe care, de obicei, erau reproduse în tiraje de 1000 de exemplare. Apărând într-un ritm de unu pe zi, acestea erau trimise în trei direcţii principale: pe front, în fabrici şi uzine şi la fermele agricole, pentru a prezenta situaţia de pe front în termeni pozitivi şi convenabili, urmărind să menţină astfel moralul cetăţenilor, să justifi ce războiul şi să insufl e speranţă în victorie. Afi şele sunt foarte diferite după conţinut, format şi design. Tematic acestea pot fi împărţite în următoarele categorii: I) afi şe care mobilizează la consolidarea frontului sovietic, II) afi şe care promovează sucesele obţinute pe front, III) afi şe care cheamă populaţia din spatele frontului la susţinerea eforturilor militare şi IV) afi şe care prezintă eforturile şi puterea coaliţiei antihitleriste.