De la tradiție la inovație: formarea și evaluarea competențelor specifice la disciplinele filosofice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
427 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 11:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
101(072) (2)
Natura și rolul filosofiei (48)
SM ISO690:2012
INGLIS, Iulia. De la tradiție la inovație: formarea și evaluarea competențelor specifice la disciplinele filosofice. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. II, pp. 247-252. ISBN 978-9975-50-272-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 10, Vol. II, 2021
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021

De la tradiție la inovație: formarea și evaluarea competențelor specifice la disciplinele filosofice

CZU: 101(072)

Pag. 247-252

Inglis Iulia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 iunie 2022


Rezumat

In the age of digitalization there is a need to determine the values that determine the human being, therefore it is important to be aware of the transformations in different fields, the purpose of which is the formation of the human personality. Man, his place and role in society are one of the topics addressed in research in several philosophical disciplines: anthropology, gnoseology, ethics, aesthetics, philosophy of science and philosophy of culture. Equality, justice, equity, etc. are the principles according to which in the conditions of social disturbances the good of the citizens are the criteria for appreciating human rights. The use of ICT in the educational process represents the process in which information technologies, such as the Internet or other communication resources, allow didactic communication in an interactive way, so that the student-teacher relations move to another level, transforming the form of the didactic process. training specific skills in the study of philosophical disciplines.

Cuvinte-cheie
digitization, specific competencies, methodology, didactics, philosophical disciplines, value