Articolul precedent |
Articolul urmator |
294 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 22:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942.5-055.52 (1) |
Psihologie (3383) |
SM ISO690:2012 CORCEVOI, Maria. Burnout-ul parental și strategii pentru prevenirea epuizării. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. II, pp. 95-99. ISBN 978-9975-50-272-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 10, Vol. II, 2021 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942.5-055.52 | ||||||
Pag. 95-99 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper aims to explore the concept of burnout as a key concept of the contemporary world, explained and supported mainly from the perspective of emotional intelligence, but will focus on a less addressed issue, namely parental burnout and strategies for its prevention. Burnout is often under-stood at the level of general knowledge as the "high level of stress", representing a state of physical and emotional exhaustion, which results from the tendency to achieve some unrealistic expectations, imposed by oneself or society's values, being also called "fighter's disease".Emotional burns also affect families, whose members accumulate negative emotions internally, without the possibility to express or release them. |
||||||
Cuvinte-cheie Concept of burnout, emotional intelligence, stress |
||||||
|