Aspecte legale ale curriculumului de educație preșcolară din Ucraina și Norvegia
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
282 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-10 22:35
SM ISO690:2012
STANCIUC, Zinaida. Aspecte legale ale curriculumului de educație preșcolară din Ucraina și Norvegia. In: Mediul şi dezvoltarea durabilă,: conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 22-24 mai 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2014, Ediţia 2, pp. 197-202. ISBN 978-9975-76-157-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mediul şi dezvoltarea durabilă,
Ediţia 2, 2014
Conferința "Mediul şi dezvoltarea durabilă, "
Chişinău, Moldova, 22-24 mai 2014

Aspecte legale ale curriculumului de educație preșcolară din Ucraina și Norvegia


Pag. 197-202

Stanciuc Zinaida
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 23 iunie 2022


Rezumat

Legal aspects of preschool education curriculum of Ukraine and Norway. Preschool education curriculum in Ukraine is caleed the Based Program “I’m in the world”, elaborated in accordance with the Ukraine law “About preschool education” and includes basic components of preschool education in Ukraine. Legislative acts which stayed at the base of preschool education program elaboration were: Ukraine Law “About preschool educarion”, “Ukraine constitution”, “Convention about child’s laws” and other political documents. In Norway, preschool system includes children of 1 to 5 years old. Kindergarten has a program for children of preschool age (“barnehage”) based on game, especially, in the open air and has the priority to develop social abilities and entertaining education of children. At the age of 6 children pass to primary school connected with school curriculum.

Cuvinte-cheie
preschool education, curriculum, Ukraine, Norway