Unele aspecte ale implementării conceptului eficienței artistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
239 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-12 10:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.578:165.63 (1)
Educație (14220)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152)
SM ISO690:2012
BULARGA, Tatiana. Unele aspecte ale implementării conceptului eficienței artistice. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. II, pp. 79-84. ISBN 978-9975-50-272-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 10, Vol. II, 2021
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021

Unele aspecte ale implementării conceptului eficienței artistice

CZU: 372.578:165.63

Pag. 79-84

Bularga Tatiana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 22 iunie 2022


Rezumat

In efforts to design the implementation process of innovative artistic praxeology we emerged from the assumption that TDA (teacher’s didactic action) and PAA (pupil artistic action) become fundamental values of the integration of theory and praxeology in perspective of an effective education, provided that they be widely used both horizontally and vertically, according to the pentagonal model consisting of principles: proactivity, artistic intro-opening, creation/creativity, of success, re-conceptua-lizing and instrumented in modern theoretical and methodological perspectives.

Cuvinte-cheie
innovative praxeology, proactive personality, actional options, artistic action of teacher, artistic action of pupil, success of personality