Articolul precedent |
Articolul urmator |
239 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-12 10:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.578:165.63 (1) |
Educație (14220) |
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152) |
SM ISO690:2012 BULARGA, Tatiana. Unele aspecte ale implementării conceptului eficienței artistice. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. II, pp. 79-84. ISBN 978-9975-50-272-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 10, Vol. II, 2021 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.578:165.63 | ||||||
Pag. 79-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In efforts to design the implementation process of innovative artistic praxeology we emerged from the assumption that TDA (teacher’s didactic action) and PAA (pupil artistic action) become fundamental values of the integration of theory and praxeology in perspective of an effective education, provided that they be widely used both horizontally and vertically, according to the pentagonal model consisting of principles: proactivity, artistic intro-opening, creation/creativity, of success, re-conceptua-lizing and instrumented in modern theoretical and methodological perspectives. |
||||||
Cuvinte-cheie innovative praxeology, proactive personality, actional options, artistic action of teacher, artistic action of pupil, success of personality |
||||||
|