Aspecte privind instruirea axată pe harta geografică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
275 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-08 14:20
SM ISO690:2012
MIRONOV, Larisa, MIRONOV, Ion. Aspecte privind instruirea axată pe harta geografică. In: Mediul şi dezvoltarea durabilă,: conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ed. 4, 25-28 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2018, Ediţia 4, pp. 252-255.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mediul şi dezvoltarea durabilă,
Ediţia 4, 2018
Conferința "Mediul şi dezvoltarea durabilă, "
4, Chişinău, Moldova, 25-28 octombrie 2018

Aspecte privind instruirea axată pe harta geografică


Pag. 252-255

Mironov Larisa1, Mironov Ion2
 
1 Liceul Teoretic „Principesa Natalia Dadiani”,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2022


Rezumat

The article refers to the formation of working competence with the geographical map in the lessons of geography in the school education. The geographic map allows you to view the space from the smallest surface of the Earth to its overall representation, creating a general view of the shape, size and position of objects by coordinates, lengths, areas, heights, volumes, etc. These particularities explain the significance and practical value of it, to be used in various fields of activity. A special role is played by maps in the training process by facilitating the learning and memorization of geographic knowledge, as well as the development of the cartographic skills needed by any personality.

Cuvinte-cheie
geographical map, map use, cartographic competence