Aplicarea unor tehnici de dezvoltare a gândirii critice la lecțiile de geografie în clasa a VIII-a
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
234 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 09:52
SM ISO690:2012
SOCHIRCĂ, Elena, MAMOT, Vitalie. Aplicarea unor tehnici de dezvoltare a gândirii critice la lecțiile de geografie în clasa a VIII-a. In: Mediul şi dezvoltarea durabilă,: conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ed. 4, 25-28 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2018, Ediţia 4, pp. 241-245.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mediul şi dezvoltarea durabilă,
Ediţia 4, 2018
Conferința "Mediul şi dezvoltarea durabilă, "
4, Chişinău, Moldova, 25-28 octombrie 2018

Aplicarea unor tehnici de dezvoltare a gândirii critice la lecțiile de geografie în clasa a VIII-a


Pag. 241-245

Sochircă Elena, Mamot Vitalie
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2022


Rezumat

Developing students' critical thinking is a competence inherent in the development of integral personality. To teach a student to think critically means to free them from constraints and stereotypes, but to a great extent it means to prepare for the life that will permanently claim their ability to think on their own, to start a discussion, by admitting from the start that there is not one answer and only one correct solution. This article presents the didactic approach of a physical geography lesson of the Republic of Moldova in the 8th grade with the subject "General characterization of vegetation", in which several techniques of critical thinking development is applied.

Cuvinte-cheie
critical thinking, geography, vegetation