Articolul precedent |
Articolul urmator |
215 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-20 11:34 |
SM ISO690:2012 AGRIGOROAIEI, Ion. Profesorul dr. Gheorghe Palade şi procesul integrării Basarabiei în România Întregită. In: Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie: In Memoriam Gheorghe Palade, 28 aprilie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2017, Ediţia IV, p. 19. ISBN 978-9975-71-901-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie Ediţia IV, 2017 |
||||||
Sesiunea "Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie:" Chișinău, Moldova, 28 aprilie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 19-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Imediat după Marea Unire, integrarea noilor provincii în statul român întregit, unifi carea administrativă, a vieţii materiale și spirituale au fost un proces complex, având de întâmpinat difi cultăţi de natură obiectivă și subiectivă; cele mai multe dintre acestea vor fi depășite, în multe privinţe, într-o perioadă relativ scurtă de timp. Fără a ocoli celelalte componente, profesorul nostru a realizat o analiză profundă a unifi cării din domeniul vieţii spirituale, în direcţii deosebit de semnifi cative pentru înţelegerea de ansamblu a procesului : învăţământul și viaţa spirituală, școala și biserica. Printr-o temeinică documentare, realizările sale știinţifice se înscriu în rândul celor mai valoroase contribuţii ale istoriografi ei românești, în ansamblul său, din ultimele decenii. Profesorul dr. Gheorghe Palade ne oferă și un model metodologic de abordare, nu numai pentru Basarabia, ci și pentru întreaga evoluţie culturală a României întregite. Opera sa, studiată cu atenţie, ni-l aduce mereu între noi, ca distins profesor, ca personalitate ce a propovăduit cu consecvenţă – de la catedră sau prin numeroasele sesiuni știinţifi ce – un înalt mesaj patriotic, mereu actual. |
||||||
|