Aspecte istorico-metodologice ale cercetării artei paleoliticului superior
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
253 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-07-11 14:50
SM ISO690:2012
MINEA, Bogdan. Aspecte istorico-metodologice ale cercetării artei paleoliticului superior. In: Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie, 13 mai 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2016, Ediţia III, p. 15. ISBN 978-9975-71-774-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie
Ediţia III, 2016
Sesiunea "Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie"
Chișinău, Moldova, 13 mai 2016

Aspecte istorico-metodologice ale cercetării artei paleoliticului superior


Pag. 15-15

Minea Bogdan
 
Institutul de Arheologie Iasi, Academia Română, Filiala Iași
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2022


Rezumat

În ultimele trei decenii s-a înregistrat o intensifi care a preocupărilor privitoare la cercetarea unui domeniu de activitate umană mai puţin tangibil abordării ştiinţifi ce – cel al activităţii spirituale. Acumularea unei bibliografi i destul de variate permite specialiştilor investigarea istoriografi că a principalelor contribuţii ştiinţifi ce referitoare la valorifi carea vestigiilor de artă preistorică. Alături de alte probleme fundamentale ale ştiinţelor naturale şi umane, precum originea vieţii sau originea limbii, originile artei preistorice se conturează ca un domeniu de mare complexitate. Majoritatea autorilor consideră acest tip de activitate ca un produs al societăţii, rezultatul unei expresii de simţ estetic, nicidecum un factor de istorie naturală independent de voinţa şi conştiinţa omului şi a societăţii. Actualizarea unei bibliografi i de specialitate impune cu stringenţă o abordare critică a contribuţiilor din punct de vedere istoriografi c, care motivează prezentul demers ce se concretizează asupra aspectelor istorico-metodologice.