Elaborarea scenariilor pedagogice la matematica prin ınvatarea ın baza de cercetare-investigare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
246 0
SM ISO690:2012
VEVERIȚĂ, Tatiana. Elaborarea scenariilor pedagogice la matematica prin ınvatarea ın baza de cercetare-investigare. In: Conference on Applied and Industrial Mathematics: CAIM 2018, 20-22 septembrie 2018, Iași, România. Chișinău, Republica Moldova: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2018, Ediţia a 26-a, pp. 139-141. ISBN 978-9975-76-247-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conference on Applied and Industrial Mathematics
Ediţia a 26-a, 2018
Conferința "Conference on Applied and Industrial Mathematics"
Iași, România, Romania, 20-22 septembrie 2018

Elaborarea scenariilor pedagogice la matematica prin ınvatarea ın baza de cercetare-investigare


Pag. 139-141

Veveriță Tatiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2022


Rezumat

Noua paradigmă a educației în învățămîantul preuniversitar a determinat nivelul sporit de complexitate a nalițaților de studii prin apariția necesițații de dezvoltare echilibrața a tuturor competențelor cheie ale secolului XXI, inclusiv competențele de cercetare si investigare. Una din direcțiile pe care se axează Strategia Europa 2020 (continuitate a strategiei Lisabona) o constituie cresterea economică bazața pe cunoastere si implicit competitivitate, punîandu-se accent pe activitatea de cercetare-dezvoltare. La baza învățării prin cercetare-investigare stau cinci principii:1. Utilizează întrebări care provin de la nivelurile superioare ale taxonomiei lui Bloom.2. Implică întrebări interesante si motivante pentru elevi.3. Utilizează o mare varietate de resurse, astfel încîat elevii să poața colecta informații.4. Profesorii joacă un rol nou - ca îndrumător sau facilitator.5. Produsele pline de înțeles provin din învățarea bazața pe cercetare.