Articolul precedent |
Articolul urmator |
226 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 09:14 |
SM ISO690:2012 DULGHERU, Valeriu. O Noua paradigma a ingineriei: Educatia STIM: Stiinta - Tehnologie-Inginerie-Matematica. In: Conference on Applied and Industrial Mathematics: CAIM 2018, 20-22 septembrie 2018, Iași, România. Chișinău, Republica Moldova: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2018, Ediţia a 26-a, p. 130. ISBN 978-9975-76-247-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Conference on Applied and Industrial Mathematics Ediţia a 26-a, 2018 |
||||||
Conferința "Conference on Applied and Industrial Mathematics" Iași, România, Romania, 20-22 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 130-130 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Motto. Matematicienii de regula elaboreaza metodele matematice dar nu le pot aplica indca unii nu cunosc bine domeniile de aplicare. Inginerii cunosc bine domeniile de aplicare inguneresti dar nu cunosc metodele matematice. Ingineria se confrunta cu noi provocari precum: evolutia spectaculoasa a tehnologiilor comunicatiei si procesarii informatiilor; evolutia sistemelor de fabricatie spre sisteme inteligente!procese si produse inteligente întreprinderi inteligente; explozia noilor domenii: nanotehnologii, biotehnologii si cyber - infrastructuri; transformari tehnologice si societale foarte rapide. Toate acestea cer pentru inginerul viitorului o pregatirea fundamentala solida cu abilitati practice consistente: matematica, stiintele ( fizica, chimia, biologia), tehnologia si ingineria - elemente esentiale pentru pregatirea viitorului inginer (STEM). Aceasta se poate realiza doar prin restructurarea întregului sistem de educatie inginereasca ^n concordanta cu cerintele actuale dar mai ales cu cele de viitor. |
||||||
|