O Noua paradigma a ingineriei: Educatia STIM: Stiinta - Tehnologie-Inginerie-Matematica
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
226 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 09:14
SM ISO690:2012
DULGHERU, Valeriu. O Noua paradigma a ingineriei: Educatia STIM: Stiinta - Tehnologie-Inginerie-Matematica. In: Conference on Applied and Industrial Mathematics: CAIM 2018, 20-22 septembrie 2018, Iași, România. Chișinău, Republica Moldova: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2018, Ediţia a 26-a, p. 130. ISBN 978-9975-76-247-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conference on Applied and Industrial Mathematics
Ediţia a 26-a, 2018
Conferința "Conference on Applied and Industrial Mathematics"
Iași, România, Romania, 20-22 septembrie 2018

O Noua paradigma a ingineriei: Educatia STIM: Stiinta - Tehnologie-Inginerie-Matematica


Pag. 130-130

Dulgheru Valeriu
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2022


Rezumat

Motto. Matematicienii de regula elaboreaza metodele matematice dar nu le pot aplica indca unii nu cunosc bine domeniile de aplicare. Inginerii cunosc bine domeniile de aplicare inguneresti dar nu cunosc metodele matematice. Ingineria se confrunta cu noi provocari precum: evolutia spectaculoasa a tehnologiilor comunicatiei si procesarii informatiilor; evolutia sistemelor de fabricatie spre sisteme inteligente!procese si produse inteligente întreprinderi inteligente; explozia noilor domenii: nanotehnologii, biotehnologii si cyber - infrastructuri; transformari tehnologice si societale foarte rapide. Toate acestea cer pentru inginerul viitorului o pregatirea fundamentala solida cu abilitati practice consistente: matematica, stiintele ( fizica, chimia, biologia), tehnologia si ingineria - elemente esentiale pentru pregatirea viitorului inginer (STEM). Aceasta se poate realiza doar prin restructurarea întregului sistem de educatie inginereasca ^n concordanta cu cerintele actuale dar mai ales cu cele de viitor.